fredag 2. mai 2008

Første dag av EM

Da er første dag av EM for seniorer over. Jeg stilte i vektklassen min +80 kg. I første kamp møtte jeg en polsk utøver som jeg vant greit 4 - 0 over. I andre kamp møtte jeg Stefano Maniscalco fra Italia, som av mange er regnet som den mest komplette karate-fighteren i verden, her måtte jeg se meg slått 4 - 2. Italieneren gikk videre til finalen og dermed så ble det rekvalifisering og mulighet til å vinne bronse medalje på meg. I første rekvalifisering møtte jeg en skotsk fighter som jeg har møtt mange ganger tidligere. I denne kampen lå jeg under hele kampen, men greide å kjempe inn en scoring 3 sekunder før slutt slik at stillingen ble 4 - 4 og dermed ble det ett minutts forlengelse med første poeng vinner. Her gikk jeg aggresivt ut og satte inn det avgjørende poenget etter 4 sekunder. I meste rekvalifiseringskamp møtte jeg en skarp tyrker, her hadde jeg ikke hodet helt på plass og tapte kampen 8 - 0. Tyrkeren slo i kampen etterpå hjemmefavoritt og regjerende verdensmester i klassen, Marko Luhamaa, i bronsefinalen.

Steffen og Caroline tapte dessverre i første runde begge to.

Ingen kommentarer: